PROJECTEN

Theory of Change en opzet leercyclus
mei-juli 2018

 

 

Vanuit Autisme Bekeken is een organisatie die zich richt op het ondersteunen van mensen met autisme om volwaardig mee te kunnen doen in onze samenleving. MAD impact ondersteunt VAB bij de ontwikkeling van een passende Theory of Change, een onderzoeksopzet en leercyclus (meten, weten en leren) voor de komende jaren.

 

Monitoren van leer-werktrajecten voor ongedocumenteerden
jan-dec 2018

 

 

 

In opdracht van het ASKV voert MAD impact een complete impactanalyse uit van het Project Activering Ongedocumenteerden. Samen met de klant hebben we een Theory of Change uitgewerkt en een onderzoeksontwerp met zowel kwalitatieve als kwantitatieve methoden gemaakt. Medewerkers en projectdeelnemers worden zo veel mogelijk betrokken bij de dataverzameling en analyse. Ter afsluiting leveren we een onderzoeksrapportage en praktische M&E handvatten, waarmee het ASKV in de toekomst zelf een soortgelijk monitoring- en evaluatietraject kan opzetten.  

 

Onderzoeksplan voor Europees educatief project
jan-mrt 2018

 

 

 

Voor het Erasmus+ project Permission to Wonder van VTS Nederland, waarin het leren van kinderen op basis van de persoonlijke relatie met kunst centraal staat, werkte MAD impact de Theory of Change uit en hebben we een gedetailleerd onderzoeksplan ontwikkeld met prestatie indicatoren, onderzoeksmethoden, onderzoeksplanning en een onderzoekstoolkit om leken in het veld te ondersteunen bij het vergaren van onderzoeksdata.

 

Inventarisatie strategische partners in Bolivia
jan-feb 2018

 

 

 

 

Het Liliane Fonds steunt kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden. Dit doet ze via  partnerschappen met lokale organisaties. MAD impact heeft voor het Liliane Fonds een verkennend kwalitatief onderzoek verricht naar de mogelijkheden voor een nieuwe strategische partnerorganisatie in Bolivia, die daar het nationale programma kan coördineren en wezenlijk impact kan hebben op de levens van kinderen met een handicap en hun families.